zondag, april 24, 2011

Eerste portret
Hierbij een voorbeeld van een beeldschoon portret. De kleding is geweldig mooi en het gezicht goed uitgebeeld. De schilderstijl van de 17 eeuw, zoals die toen populair was. Meestal een donkere achtergrond en een lichte voorgrond. Mooie lichtval. Je zou bijna denken dat het een schilderij van een kantenkraag is met een koningshoofd erboven. Maar zo waren onze manieren. Voordat ik hier verder op in ga iets meer over de familie waar Gustav uit kwam. Waarom hij Vasa heette, met wie hij trouwde en de bijnaam Gustav the Great. Wat beslist verdiend was. Al spendeerde hij ook groots als het om Zwedens schatkist ging. Nu in later tijden kunnen de Zweden dit allemaal terug verdienen. Hij trekt erg veel publiek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten